Twinkle | Digital Commerce

Apollo Vredestein vernieuwt b2b e-commerce platform

2017-05-27
180101
  • 1:18

Apollo Vredestein gaat zijn b2b e-commerce platform voor zijn partners in een nieuw jasje steken. De producent en verkoper van autobanden wil zijn platform gaan transformeren van een ‘ordersite’ naar een ‘servicesite.’

Apollo Vredestein produceert banden voor onder andere auto's, landbouwvoertuigen en fietsen onder de twee merknamen Apollo en Vredestein. De aangesloten dealers van het bedrijf kunnen volgens Ruud Hilgeholt van Apollo Vredestein sinds ‘zeven à acht jaar’ gebruik maken van een eigen (besloten) b2b e-commerce platform om producten te bestellen ter bevoorrading van hun eigen zaak.

Extra service
Het nieuwe platform moet naast een ordersite extra services gaan bieden voor de partners van Apollo Vredestein. Hilgeholt: ‘We denken erover om op de site onder andere promotiemateriaal voor de producten beschikbaar te stellen voor onze dealers. Ook integreren we mogelijk een chatfunctie in de site, zodat partners ons niet meer hoeven te bellen voor hun vragen, maar deze vragen direct via de chatfunctie kunnen stellen.’

Zeventien landen
De nieuwe, door Innovadis gemaakte, b2b e-commerce site wordt uitgerold naar zeventien landen en opgeleverd in veertien talen. Het is echter nog onbekend wanneer het platform klaar is. ‘Ga maar uit van 2014’, zegt Hilgeholt.

Op 31 oktober organiseert BBP Media het eerste Nederlandse B2B E-commerce Congres in Hotel Houten te Utrecht. Tijdens dit congres geven onder andere Philips Lighting, DeliXL, Office Depot, LinkedIn, MyElsevier, Drukwerkdeal.nl, Noppies en Makro Nederland voorbeelden uit de praktijk. Andy Hoar van Forrester Research is een van de keynotesKijk voor meer informatie en aanmelding op B2becommercecongres.nl.