Twinkle | Digital Commerce

Wachten op Nederlandse entree Groupon Pages

2017-05-27
1843992
  • [nieuws]
  • 1:16

Meer dan 7 miljoen Amerikaanse merchants hebben sinds kort een eigen pagina bij Groupon. Een Europese introductie van Groupon Pages is aangekondigd, maar wanneer de bedrijfpagina’s hier precies beschikbaar komen is nog onduidelijk.

Dat laat marketingmanager Lilian Doets weten aan Twinkle. ‘We hebben Pages net in de Verenigde Staten uitgerold. Groupon kijkt voor een verdere implementatie allereerst naar EMEA (de regio met Europa, het Midden-Oosten en Afrika, red.), maar ik kan helaas geen indicatie geven van een uitrol in Nederland.’

Meer verkopen
Groupon’s profielpagina’s voor merchants werden enkele maanden geleden pas aangekondigd. Op hun eigen Groupon Page kunnen verkopers bijvoorbeeld locatiegegevens en tips delen, exclusieve aanbiedingen doen, coupons verstrekken of andere promoties etaleren. Ze kunnen klantbeoordelingen ontsluiten op hun Page, makkelijk in contact komen met potentiële consumenten en zodoende meer verkopen, aldus Groupon.

Koerswijziging
De introductie van vaste eigen pagina’s voor merchants (voorbeeld) past in een koerswijziging. Van push naar pull, is de beweging die Groupon in marketingtermen maakt; het bedrijf wil gebruikers verleiden uit zichzelf bezoeken aan de site te brengen, omdat ze weten dat hun favoriete merken en retailers er te vinden zijn. Daarmee wordt het bedrijf minder afhankelijk van e-mails, nu nog goed voor het gros van het verkeer.

Self-serve
Groupon helpt grote zakelijke klanten bij met het maken van content voor hun profiel. Kleinere adverteerders kunnen straks ook in ons land een self-serve platform gebruiken om een eigen pagina aan te maken.