Twinkle | Digital Commerce

Albelli verbreedt productaanbod en lanceert apps

2017-05-27
180101
  • 1:40
Albelli pakt het dit jaar breder aan. Het bedrijf breidt zijn assortiment in wanddecoratie uit en zet in op jongeren met een nog te lanceren mobiele fotoboekenapplicatie. ‘De kwaliteit blijft in alles voorop staan.’

‘Wij zijn marktleider op het gebied van fotoboeken en hebben ons tot doel gesteld om ook een dergelijke positie in wanddecoratie in te nemen’ , zegt Frederik van der Veen, country manager Nederland van Albelli, in een gesprek met Twinkle. ‘We gaan ons assortiment uitdiepen met nieuwe materialen, zoals verschillende soorten hout waarop mensen hun foto’s kunnen laten afdrukken. En het wordt binnenkort mogelijk om posters op de Albelli-manier te bestellen. Daarmee bedoel ik dat de producten altijd van hoge fotokwaliteit zijn. Ook staat de uitbreiding van personal gifting op het programma. Hiermee gaan we unieke dingen doen.’

Concurrentie van specialisten
Met zijn nieuwe wanddecoratieproducten, zoals het printen op hout, komt Albelli in het vaarwater van startups/specialisten als Timberprint, die vorig jaar de titel Beste Startende Webwinkel in de wacht sleepte. ‘Ik vind het interessant dat dat soort kleine bedrijven bestaan’, zegt Van der Veen hierover. ‘Zij maken de markt bewust. Het nadeel is dat zij vaak niet in huis printen, maar dit door een derde partij laten doen. Wij kunnen zelf kwaliteit toevoegen zonder daarvoor een hoge prijs te vragen.’

In een paar tikken een fotoboek
Een tweede punt waarop de nummer 55 van de Twinkle100 dit jaar wil verbreden is zijn doelgroep. Eerder bediende de webshop met name de segmenten ‘vakantie’ en ‘ouders’, vertelt Van der Veen. ‘We willen ons nu ook op een jongere groep richten, maar die moet je op een andere manier overtuigen om een fotoboek te maken. Daarom hebben we als eerste stap een nieuwe iPad-app gelanceerd. Later komen we ook met een applicatie voor iPhone en Android-telefoons waarmee jongeren bijvoorbeeld in de trein terug van Lowlands in een paar tikken een klein fotoboek kunnen maken. We ontwikkelen nu kostenbewuste producten voor die doelgroep, met behoud van de hoge kwaliteit.’