Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf heeft een Duitse webshop

2019-09-02
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Warenhuis de Bijenkorf heeft vandaag zijn Duitse webshop gelanceerd. Op die site biedt het bedrijf zo’n duizend merken, variërend van Tommy Hilfiger, Boss en Ted Baker.

In maart van dit jaar maakte Twinkle al melding van het voornemen van de keten om naast een Nederlandse en Belgische ook een Duitse webwinkel te openen. Het bedrijf was destijds op zoek naar een online content editor, een online merchandiser en een SEA-marketeer voor de nieuw op te zetten shop. De Bijenkorf liet toen weten ‘rond de zomer’ met de webshop te starten. Dat blijkt dus begin september te zijn.

Volgens TextilWirtschaft is het voor Duitse klanten niet mogelijk om in de webshop op rekening te betalen. Dat is een populair betaalmiddel in Duitsland. Wie wat in de Duitse shop bestelt, krijgt dit doorgaans binnen twee dagen thuisbezorgd. Dat is langer dan de standaard levertijd in de Nederlandse en Belgische shop van een werkdag.

Frisse wind

Op de nieuwe shop worden klanten verwelkomd door de retailer: ‘Meer dan duizend topmerken van fashion en beauty & living gecombineerd in een online shop. Met ons premium online warenhuis brengen we niet alleen populaire en bekende merken in verschillende prijsklassen naar Duitsland, maar ook een frisse wind.'