Twinkle | Digital Commerce

AH verder op de tech-tour

2020-07-31
1000562
  • [nieuws]
  • 1:07

Albert Heijn investeert de komende tijd meer in technologische innovaties. Zo komt er een proef met augmented reality en een zelfscantest met beeldregistratie.

De super wil naar eigen zeggen een ‘food & tech bedrijf’ worden en lanceert daardoor AH Technology. Het is de bedoeling dat er een community wordt opgericht die gaat werken aan technologie op de winkelvloer. Daar hoort ook een arbeidsmarktcampagne bij. Zo zoekt AH naar talent op het gebied van ‘data, digital en tech’. Daarbij gaat het om functies als Agile Tester, Data Scientist, Technical Web Analyst en wordt er gewerkt aan chatbots en projecten als digitalisering van koopzegels en de verdere ontwikkeling van de zelfscankassa’s.

‘Digitaal groeit bij Albert Heijn als kool. Gezien de ontwikkelingen in de online foodbranche is het van belang om daarin te blijven investeren’, stelt Gerhard van der Bijl, cio/cto van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. ‘De projecten en digitale oplossingen die door AH Technology ontwikkeld worden, ga je overal terugzien: op de website, bij onze bezorgservice en natuurlijk in onze winkels.’

Enkele van die ontwikkelingen zijn dus een proef in Hoofddorp waar onderzocht wordt hoe augmented reality kan helpen bij het zo efficiënt mogelijk boodschappen doen. Daarnaast wordt later dit jaar in Delft gekeken of zelfscannen handiger kan, daarbij wordt gebruik gemaakt van beeldregistratie van het boodschappenmandje.