Twinkle | Digital Commerce

Lidl start met e-commerce in Frankrijk

2023-05-24
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

Lidl breidt online uit naar Frankrijk. Vanaf komende maand komt de Duitse super met een non-food aanbod in dat land.

Lidl presenteerde deze week zijn vernieuwde online platform in Frankrijk en daarbij werd duidelijk dat deze binnenkort wordt uitgebreid met een online aanbod. ‘Anderhalf jaar na de lancering van ons Lidl+-programma, is het tijd om een e-commerceplatform aan te bieden met een brede selectie van alledaagse non-foodproducten’, legt Michel Biero directeur marketing van Lidl Frankrijk uit.

Doel van Lidl met het online aanbod is het aantrekken van nieuwe klanten. Dat aanbod zal in de zomer uit ongeveer 2.00 artikelen bestaan, later dit jaar wordt dat uitgebreid naar 5.000 producten. Pakketten worden verzonden voor 5 euro verzendkosten voor standaard pakketten. Voor grote zendingen moeten klanten 45 euro verzendkosten betalen. Volgens de Franse nieuwssite Lineaires zou Lidl daar weleens op terug kunnen komen, aangezien Fransen terughoudend zijn als het gaat om betalen van extra kosten voor verzending.