Twinkle | Digital Commerce

Zalando geeft creatieve experts een online podium

2023-09-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:18

Zalando heeft een nieuwe mode-ervaring aan hun platform toegevoegd. Samen met Highsnobiety, een merk dat zich richt op een nieuwe generatie van culturele pioniers, heeft het modeplatform Stories bij Zalando gecreëerd.

Stories bij Zalando toont klanten op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s met een geïntegreerde winkelervaring, zodat zij geïnspireerd raken en daarnaast direct producten kunnen kopen. Er zijn onder andere vijf verschillende series te zien die wekelijks wisselen: Cover Story, Style Bible, Guest Edit, The Perfect X en Unpacked. Fabio Baum, general manager Benelux & Nordics bij Zalando, vertelt hierover: ‘Zowel internationale als lokale trendsetters uit Nederland delen hier een breed scala aan looks, ideeën en ervaringen met onze klanten.’ Deze verhalen zijn te vinden in een speciale content hub, maar ook via verschillende interactiepunten op de website, app en socialmedia van het modeplatform.

Sinds vorig jaar heeft het modeplatform een meerderheidsbelang in Highsnobiety waardoor ze gebruik kunnen maken van hun expertise in het creëren van inspirerende modecontent. Daarnaast kunnen ze hierdoor inspelen op een nieuwe generatie klanten die op zoek zijn naar, volgens eigen zeggen, aantrekkelijke en meeslepende winkelervaringen. ‘We gaan hiermee verder dan de traditionele winkelervaring door inspiratie centraal te stellen, een sterk standpunt uit te dragen en belangrijke gespreksonderwerpen op gang te brengen’, zegt senior vice president product design bij Zalando, Anne Pascual. De verhalen zijn momenteel te bekijken in Nederland, Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Volgend jaar staan er meer markten op de planning.