Twinkle | Digital Commerce

Intergamma vaart duurzamere koers

2023-10-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Intergamma, moederbedrijf van Gamma en Karwei, gaat inzetten op een duurzamere koers. Het bedrijf gaat onder meer het assortiment verduurzamen, zowel in de winkels als online.

‘De duurzame koers bestaat uit vier belangrijke pijlers: consumenten helpen met duurzamere keuzes en klussen, inkoop van duurzamere producten en materialen, het verlengen van de levensduur van producten door middel van nieuwe diensten en oplossingen, en het uiteindelijk transformeren naar een duurzame operatie en organisatie’, stelt director Sustainability Margreeth Pape.

Onderdeel van die transformatie is een nieuw logo, dat klanten moet helpen bij het maken van duurzame keuzes. Volgens Intergamma geeft dit logo niet alleen aan dát een product duurzamer is, maar ook op welk vlak het beter scoort ten opzichte van vergelijkbare producten.

De duurzame slag bij Intergamma is naast in de winkels ook online terug te vinden. Zo is er online een filter aangemaakt op duurzaamheid. Momenteel geldt dat voor grote houtstromen, tuinhout en verf. De komende maanden wordt dit verder uitgebreid, laat een woordvoerder desgevraagd weten.