Twinkle | Digital Commerce

Kruidvat start met online marktplaats

2023-10-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:27

Kruidvat lanceert vandaag zijn eigen Kruidvat Marketplace. Het bedrijf kiest er specifiek voor om te starten met een geselecteerd aanbod.

Het gaat daarbij om babyproducten. De babycategorie wordt online daardoor uitgebreid van 750 naar 3.000 producten. Volgens Roland van den Berg, online business director bij A.S. Watson, moederbedrijf van Kruidvat, is het bedrijf al enorm gekend in babyproducten en zijn deze producten ook belangrijk voor zijn klanten. ‘Het is niet voor niks dat meer dan de helft van alle baby’s in ons land Kruidvat-luiers draagt. Zodoende is het een logische stap om onze marktplaats te lanceren met deze categorie. Veel aankomende ouders starten hun zoektocht naar babybenodigdheden online. Met Kruidvat Marketplace maken we het onze klanten nog makkelijker om al hun artikelen voor elke mijlpaal, van zwangerschap tot peuter, op één plaats te vinden.’

Gecureerd platform

Dat Kruidvat bezig was met een marktplaats was al langer bekend. Enkele maanden geleden schreven we al dat deze eraan zat te komen. Toen kon een woordvoerder van Kruidvat er echter nog niet veel over kwijt. Nu dus wel. Het bedrijf kiest specifiek voor een gecureerd aanbod, de poorten worden dus niet vol opengegooid. Ook kiest het bedrijf voor een aanbod dat niet concurreert met het huidige, eigen aanbod. In het voorbeeld van babyproducten is het online aanbod van Kruidvat nu uitgebreid met autostoeltjes, babyfoons, reiswiegjes en buggy’s. ‘Allemaal producten die we tot op heden nog niet standaard in ons assortiment aanboden, maar waarvoor jonge ouders nu dus ook bij Kruidvat kunnen shoppen’, vervolgt Van den Berg.

De komende periode zet Kruidvat in op het uitbreiden van de marktplaats. Ook in de breedte. Zo worden er nieuwe categorieën aan toegevoegd, momenteel is nog niet bekend om welke categorieën het gaat. Daarnaast wil Kruidvat op termijn de marktplaats ook uitbreiden naar België.