Twinkle | Digital Commerce

Moeders kopen schoolspullen online

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:17

Uit onderzoek van MedeliaMonitor onder moeders op PersonalShopper.com  blijkt dat meer dan de helft van de respondenten van plan is de schoolspullen voor de kinderen online te kopen.

De moeders blijken veel frustratie te ondervinden wanneer schoolspullen in fysieke winkels worden gekocht. Bijna 65 procent gaf aan dat het lastig is om in de winkels onder het gestelde budget te blijven. Ruim 42 procent verklaarde gestresst te raken, omdat niet alles binnen de tijd die ervoor uitgetrokken is gekocht kan worden. En 30 procent gaf aan dat je het bezoeken van twaalf winkels, met 3 kinderen niet echt ‘voor je plezier’ doet.

Lager percentage

Onderzoek van BIGresearch  in opdracht van National Retail Federation toonde een kleiner percentage dat van plan is schoolspullen online aan te schaffen, namelijk 15,2 procent.

Voor vrouwen tussen de 25 en 54 jaar, met kinderen is online winkelen een veelvoorkomende bezigheid. In maart 2006 heeft 85 procent van deze vrouwen een bezoek gebracht aan een webwinkel, blijkt uit de cijfers van comScore MediaMetrx.

Later op pad

Overigens blijkt dat moeders steeds later op pad gaan om schoolspullen te kopen, terwijl het budget onveranderd blijft. Dat blijkt uit onderzoek van de NPD Group  onder 34.000 shoppers (van alle leeftijden en beide geslachten).  40 procent is van plan voor 1 augustus schoolspullen te kopen, in 2005 was dat nog 43 procent. Dit betekent dat in een kortere tijd meer geld wordt uitgegeven.

Bron: eMarketer