Twinkle | Digital Commerce

Seriously Good: 'Verdienmodel met een hart’

2017-10-03
1000560
  • [interview]
  • 1:35

Seriously Good is een combinatie van conceptstore en mediamerk met duurzaamheid als USP. Zo’n combinatie is nieuw, volgens oprichter Ingrid van der Chijs: ‘Maar over tien jaar is er geen commercieel merk meer zonder content-tak, en geen mediamerk zonder commerciële tak. De consument wil inspiratie en merken hebben een verhaal nodig.’

Een zeker idealisme dreef Van der Chijs tot de oprichting van het platform met duurzaamheid als USP. ‘Op Seriouslygood.com vind je verhalen, mensen en merken die inspireren en informeren. We willen helpen de wereld een beetje beter te maken.’ Volgens de voormalig adjunct-hoofdredacteur van Libelle zijn er veel mooie, duurzame merken die er in hun eentje niet in slagen om gevonden te worden en conversie te krijgen. ‘Wij bieden hen een extra verkoopkanaal, grotere zichtbaarheid en de mogelijkheid hun verhaal te vertellen.’ Bovendien kan de consument makkelijker voor een ‘goed’ merk kiezen als al deze merken op één platform staan, stelt Van der Chijs. ‘Het merk, de klant en Seriously Good moeten er beter van worden. Ik noem het shared kpi. Het is een verdienmodel met een hart.’

Affiliate basis

Conversie is de grootste uitdaging. Belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is het inkopen van bereik op social media. Daarnaast zijn er plannen voor een naamsbekendheidcampagne in het najaar. Seriously Good werkt op affiliate basis samen met onder meer de Bijenkorf en Douglas. ‘Zij verkopen ook duurzame merken, maar de consument herkent die niet als zodanig. Wij vertellen het verhaal van deze merken en de klant rekent af op de website van de betreffende partijen. Voor de rechtstreekse verkopen maken we afspraken met partners.’

In de toekomst wil Seriously Good ook producten aanbieden onder eigen label. De eerste stap is al gezet met een eigen T-shirt. Verder wordt een investeerder gezocht en op de langere termijn lonkt het buitenland.