Twinkle | Digital Commerce

Mango: mobiele aankopen domineren online omzet

2018-01-03
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Consumenten deden meer dan de helft van de online aankopen bij fashionketen Mango in 2017 door middel van een mobiel apparaat. Zeker 52 procent van het aantal bestellingen ging via een smartphone of tablet. Dat meldt Mango in een persbericht.

Nog hoger ligt het aandeel mensen dat de website van de damesmodezaak via een mobiel apparaat heeft bezocht, zo'n 70 procent. 'Mensen zijn minder bang om via een mobiel apparaat een aankoop te doen, het is een trend die blijft groeien de komende jaren', zei directeur e-commerce Elena Carasso. 

400 miljoen online bezoekers

Mango is een vrouwenmodeketen en heeft in meer dan 80 landen een webshop. In 2017 bezochten bijna 400 miljoen mensen de website van mango, dit is 16 procent meer dan het jaar daarvoor. Mango behaalde een omzetstijging van 25.6 procent over het jaar 2017.