Twinkle | Digital Commerce

Truus.nl en Sanoma lanceren Facebook-shop

2017-05-27
180101
  • 1:34

Truus.nl is begonnen met de verkoop van verzorgingsproducten via Facebook. De 'shop', die kopers verwijst naar Truus.nl, is geïntegreerd in de Facebook-pagina van Jongegezinnen.nl. Dat is de online ontmoetingsplaats voor zwangere vrouwen en jonge gezinnen van Sanoma Media.

De 'Jonge Gezinnen Shop' is het eerste resultaat van een samenwerking die Truus.nl sloot met het uitgeefbedrijf. Sanoma Media Parenting, het uitgeefcluster waar Jongegezinnen.nl onder valt, hoopt meerwaarde te bieden aan zijn lezers, terwijl Truus.nl nieuwe klanten naar zijn webwinkel vol huishoudelijke- en verzorgingsproducten wil leiden.

Aanbiedingen op prikbord
De Facebook-shop van Jongegezinnen.nl wordt een vast onderdeel binnen de 'redactionele social media planning' van de Sanoma-titel. Wekelijks krijgen fans een aantal aanbiedingen op hun prikbord te zien en daarnaast wordt hen iedere maand een specifieke aanbieding gedaan.



Procter & Gamble
Christian van Someren, algemeen directeur van Truus.nl, liet zich inspireren door de succesvolle Facebook-shops die fabrikant Procter & Gamble eerder in de markt zette: ‘Door dat soort initiatieven zijn wij gesterkt om de samenwerking aan te gaan met Sanoma Media. Op die manier ben je daar waar de consumenten toch al elke dag komen.’

Content en commerce
Truus.nl kiest er niet voor advertentieposities in te kopen; de pure player gaat naar eigen zeggen liever een langdurig en kwalitatief partnership aan met Sanoma Media, dat ook met zijn mode, vakantie- en interieurtitels werk maakt van de koppeling van content en commerce: Zo sprak Martijn van der Neut, uitgever van Sanoma's home deco portfolio, onlangs van 'shopable experiences'. Zijn collega Jeroen Cornelissen (manager travel) zei even daarvoor tegen Twinkle 'We willen bezoekers binden vanuit thematische content, en dat larderen met relevant aanbod van anderen.'

Naar 100 miljoen euro omzet
Truus.nl streeft naar een omzet van 100 miljoen euro in 2015, aldus Van Someren in een recent interview met Twinkle. U kunt het hier lezen.

NB: Christian van Someren spreekt morgenmiddag op de Thuiswinkel Update.