Twinkle | Digital Commerce

Omoda doet productsuggesties via WhatsApp

2017-11-09
180101
  • 0:57

Omoda start naar eigen zeggen als eerste online schoenenretailer met het aanbieden van WhatsApp voor zijn klantenservice. De webwinkel kan de klant hiermee onderweg aan de hand van productfoto’s helpen met het vinden van het juiste item.

Vooralsnog gaat het om een pilot, laat Omoda in een persbericht weten. De retailer heeft een ‘groep enthousiaste klanten’ gevraagd om hen op de hoogte te houden van hun ervaringen met de WhatsApp-functie.

Beelden
‘Een voordeel van WhatsApp is dat we bijvoorbeeld samen met de klant producten kunnen vergelijken via foto’s’, aldus Omoda. Eenzelfde soort beeldende methode die het bedrijf ook toepast in zijn videochat op de desktop. Een medewerker kan via deze chat een productsuggestie doen door een schoen of tas voor de camera te tonen.

WhatsApp in Twinkle100
Omoda is niet de eerste Twinkle100-speler die WhatsApp inzet om klanten te woord te staan. Coolblue, Wehkamp, Futurumshop en De Online Drogist berichtten er al enige tijd op los om consumenten overal te helpen.