Twinkle | Digital Commerce

Warby Parker verkoopt zonnebril exclusief via Snapchat

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:52

Brillenverkoper Warby Parker biedt een zonnebril exclusief aan via Snapchat. Voor bepaalde tijd is de bril alleen te koop voor volgers van het merk op het sociale medium. Daarmee wil de onderneming het shopproces ‘weer leuk’ maken.

De ‘head-turning Haskell in Crystal’, zoals de bril wordt omschreven, is aan te schaffen voor 95 dollar, schrijft Techcrunch. Via het Snapchat-account warbyparker is de zonnebril te zien en te koop via een shoppable advertentie. ‘Het past bij onze filosofie dat winkelen leuk moet zijn’, aldus het bedrijf dat in 2015 werd gekroond tot innovatiefste bedrijf ter wereld.

Snapchat in e-commerce
Snapchat maakt sinds mei serieus werk van e-commerce, toen het shoppable advertenties introduceerde. Shoppable ads van 10 seconden verschijnen in de eigen kanalen van merken op het sociale medium. Wie op zo’n reclamevideo klikt, komt terecht op een mobiele bestelpagina van de adverteerder.