Twinkle | Digital Commerce

Picnic zet in op Duitsland

2024-04-16
1024575
  • [nieuws]
  • 0:53

Websuper Picnic ziet in Duitsland de grootste groeimotor. De komende jaren wil het bedrijf investeren in nieuwe hubs. In totaal moeten dat er dan tweehonderd worden.

Momenteel heeft het bedrijf zo’n 75 hubs bij onze oosterburen, waar het sinds 2018 actief is. De afgelopen jaren werd al flink geïnvesteerd in die markt, de komende jaren komt daar dus nog en flinke schep bovenop. Dat stelt Frederic Knaudt, verantwoordelijk voor de Duitse activiteiten van Picnic, in gesprek met Lebensmittel Zeitung.

Uiteindelijk moet iedere 2 weken een nieuwe hub worden geopend volgens Knaudt. Het bedrijf is nu vooral actief in de regio Berlijn, Hamburg en Hannover. Daar komt binnenkort Neurenberg bij. Andere regio’s staan op de agenda.

Om die uitbreidingsplannen waar te maken ontving Picnic de afgelopen jaren al forse sommen aan groeigeld. De laatste – 355 miljoen euro – werd begin dit jaar binnengehaald. Toen liet het bedrijf al weten dat Hamburg een half jaar na de start al de snels groeiende Picnic-stad was.